Shockwavetherapie

Als je last hebt van je spieren, pezen of gewrichten is bewegen opeens niet meer zo vanzelfsprekend als het lijkt. Je wil dan zo snel en volledig mogelijk van je klachten af. Shockwavetherapie kan een mooie aanvulling zijn op je behandeling en zorgt ervoor dat je efficiënt en effectief van je klachten verlost wordt.

Shockwavetherapie kan een oplossing bieden voor:
  • Chronische schouderklachten, met of zonder kalkafzetting
  • Chronische elleboogpijn (tennis- of golferselleboog)
  • Pijn net onder de knieschijf
  • Achillespeesproblematiek
  • Hielspoor
  • Heupklachten
  • Scheenpijn (springschenen)
  • Nek, schouder- of rugpijn en spanning (triggerpoints)
  • Andere vormen van peesontstekingen
Waarom Shockwavetherapie?

Met behulp van ons shockwave apparaat, brengen wij kleine shockwaves in een hoge frequentie aan op het lichaam. Shockwaves zijn eigenlijk sterke geluidsgolven die door het gebruik van een geleidende gel het lichaam binnendringen. Deze shockwaves hebben een mechanisch effect in het lichaam wat ervoor zorgt dat het lichaam gestimuleerd wordt om te herstellen.

Fysiotherapie Van Huijkelom beschikt over zowel radiale als gefocusseerde shockwave. Deze methode wordt veel toegepast op spier- en peesaandoeningen. Het voordeel van gefocusseerde shockwave is dat deze dieper indringt waardoor dieper liggende klachten beter bereikt worden. Daarnaast is de intensiteit hoger. Hierdoor wordt deze methode vaak toegepast bij peesaandoeningen waarbij er verkalking plaats heeft gevonden.
Benieuwd naar de vele mogelijkheden van deze nieuwe methode? Neem dan gerust eens contact met ons op.

Vestiging Goirle

De shockwavetherapie van Fysiotherapie Van Huijkelom is bij de volgende aandoeningen uniek in de regio van Tilburg en omstreken:

Wat kost Shockwavetherapie bij Van Huijkelom Fysiotherapie?

Wij raden je aan om goed bij je zorgverzekeraar te informeren wat er precies vergoed wordt. Uiteraard staan wij je ook graag te woord om je hierbij op weg te helpen. Ben je aanvullend verzekerd voor fysiotherapie? Dan worden de kosten vergoed door jouw zorgverzekeraar. Heb je geen aanvullende verzekering voor fysiotherapie? Dan hanteren wij de volgende tarieven.