Etalagebenen

Etalagebenen ( met andere woorden; claudicatio) is een aandoening waarbij mensen veel last hebben van kramp in hun benen tijdens het lopen. Als ze stoppen met lopen zakt de pijn al snel weg waardoor ze vaak even stilstaan om een “etalage binnen te staren”. Daarom wordt claudicatio ook wel etalagebenen genoemd.

Wat kunnen wij voor je betekenen?

Wanneer je last hebt van etalagebenen is het nog meer van belang om te bewegen dan voor anderen. Door veel te lopen blijven je spieren om bloed met zuurstof vragen. Dit geeft de impuls aan kleinere slagaders om de slagader over te nemen. Zij ontwikkelen zich en laten steeds meer bloed door. De pijnvrije loopafstand wordt daardoor groter. Om dit doel te behalen is het noodzakelijk om regelmatig en veel te lopen. Een juiste looptraining is dan ook uitermate geschikt als je kampt met deze aandoening.

Gesuperviseerde looptraining is gericht op het opvoeren van zowel de loopafstand als het looptempo. De wijze waarop dat gebeurt, ligt vast in een loopschema op maat, afgestemd op je situatie. We adviseren om dit schema minimaal drie maanden vol te houden om de gewenste resultaten te boeken.

Kosten

Gesuperviseerde looptraining bij claudicatio wordt eenmalig met 37 behandelingen vergoed vanuit de basisverzekering. Hiervoor is het wel van belang om een verwijzing te hebben van een vaatchirurg. De 37 behandelingen dienen binnen 12 maanden vanaf de eerste behandeling plaats te vinden. Onze fysiotherapeuten zijn aangesloten bij Chronisch Zorgnet.

Let op! De vergoeding kan per zorgverzekering en per persoon verschillen. Voor de juiste informatie kun je contact opnemen met je zorgverzekeraar.

Met een persoonlijke aanpak helpen wij jou om de gestelde doelen te behalen.

Wat kost een behandeling voor Etalagebenen bij Van Huijkelom Fysiotherapie?

Wij raden je aan om goed bij uw zorgverzekeraar te informeren wat er precies vergoed wordt. Uiteraard staan wij je ook graag te woord om je hierbij op weg te helpen. Ben je aanvullend verzekerd voor fysiotherapie? Dan worden de kosten vergoed door jouw zorgverzekeraar. Heb je geen aanvullende verzekering voor fysiotherapie? Dan hanteren wij de volgende tarieven.